Opis projektu
Wytwórnia Makaronu Domowego Pol-Mak jest jednym z największych producentów makaronów w Polsce Środkowo-Wschodniej. Powstała w 1955 roku jako jednoosobowa firma i szybko przekształciła się w prężnie rozwijające przedsiębiorstwo, zatrudniające ponad 120 osób, które sprzedaje swoje produkty na trenie całej Polski, a także eksportuje do krajów Unii Europejskiej.
Projekt polega na wdrożeniu rekomendacji zawartych w zatwierdzonej przez PARP strategii wzorniczej, opracowanej w Etapie I.
Zakres działań obejmował zakup nowych maszyn:
- przystawki do linii produkcyjnej z technologią stemplownicy,
- systemu do przechowywania i dozowania różnych typów mąk,
- aplikacji mobilnej „taklubięmakaron”,
- nakładki do linii produkcyjnej – matryca do formy GIGLI,
- automatu pakującego z aplikatorem struny typu ZIP,
- linii pakującej z aplikatorem struny typu ZIP.
Projekt obejmował również wprowadzenie innowacji produktowej w postaci makaronów pełnoziarnistych z mąk mieszanych, o nowych kształtach, z zamknięciem opakowania typu struna, umożliwiającym ponowne zamknięcie torebki.
Wprowadzenie do produkcji innowacji w postaci makaronów drugodaniowych POLMAK, TAK JAK LUBIE, wpisujących się w segment okazji codziennych, a także wprowadzenie innowacji marketingowej.
W ramach projektu opracowano kompleksową strategię komunikacji oraz koncepcji kreatywnej dla kampanii promocyjnej firmy Pol-Mak, ze szczególnym uwzględnieniem linii „Tradycyjny z Ludwina”. Opracowano również koncepcję graficzną opakowań dla nowej linii makaronów uniwersalnych wraz z badaniem jakościowym w celu oceny nowych opakowań.
Wdrożono koncepcje graficzną dla makaronów pełnoziarnistych z mąk mieszanych.
Zakres działań wynikał z konieczności rozwiązania zdefiniowanych w trakcie audytu problemów wzorniczych, polegających na braku oferty makaronów FIT, braku obecności w segmencie makaronów uniwersalnych, wąską ofertę wzorniczą, brak różnorodnych kształtów makaronu, zmiany wzornicze opakowań, brak opakowań typu otwórz-zamknij.
Celem projektu było wzmocnienie konkurencyjności firmy poprzez zwiększenie potencjału w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystania wzornictwa w działalności firmy, co wprost przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek.
Galeria
Informacje szczegółowe
Beneficjent
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
Program
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Całkowita wartość projektu
2 632 677,24 zł
Wkład UE
1 265 790,00 zł
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.