Opis projektu
Gmina Lublin zrealizowała szereg inwestycji w zakresie transportu publicznego, które przyczyniły się do poprawy mobilności oraz zwiększenia wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego. Jednym z nich był projekt pn.: “Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla LOF”.
W ramach robót budowlanych przedłużona została ulica Muzyczna oraz wybudowany most nad rzeką Bystrzycą. Niezbędna była także budowa lub przebudowa sieci telekomunikacyjnej, wodociągowej, energetycznej, gazowej, ciepłowniczej i kanalizacji sanitarnej. Nowa arteria o długości 757 metrów ma cztery pasy ruchu, a dwa skrajne zostały zarezerwowane dla pojazdów komunikacji miejskiej. Powstały obustronne chodniki i ścieżki rowerowe, a na wysokości szkoły zainstalowano sygnalizację świetlną. Wzdłuż drogi wybudowano także trakcję trolejbusową. Nowa droga skróci czas dojazdu do dworca PKP (przyszłe Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego) oraz ułatwi dotarcie do miejskiego stadionu.
Kolejną częścią projektu była inwestycja w niskoemisyjny transport miejski i poprawę jego dostępności. W ciągu ul. Jana Pawła II wybudowano nowe odcinki trakcji trolejbusowej, dzięki czemu ekologiczna sieć transportu objęła nowe obszary miasta.
Zarząd Transportu Miejskiego zakupił piętnaście nowoczesnych trolejbusów przegubowych, z dodatkowym napędem. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – na całej długości są niskopodłogowe, wyposażone w tzw. „przyklęk”, a przyciski oznaczone dodatkowo w alfabecie Braille’a. Ułatwienia zastosowano także na przystankach: wyświetlacze informacji pasażerskiej mają wysoki kontrast, dostosowany do potrzeb osób niedowidzących, a na przejściach dla pieszych ułożono pas z fakturą rozpoznawalną przez osoby niewidome.
Realizacja projektu wpłynęła na zwiększenie mobilności mieszkańców, a tym samym na poprawę dostępu do rynków pracy, nauki i usług. W dalszej perspektywie może to mieć także wpływ na ożywienie przedsiębiorczości w regionie. Niewątpliwym plusem jest poprawa jakości świadczonych przez miasto usług transportu zbiorowego.
Galeria
Informacje szczegółowe
Beneficjent
GMINA LUBLIN
Program
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Całkowita wartość projektu
87 929 157,19 zł
Wkład UE
65 339 617,17 zł