„Cash Lajf Balans” - kampania społeczno-edukacyjna o przedsiębiorczości dla młodzieży
Przygotowana przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej kampania miała na celu wzmocnienie przedsiębiorczości w makroregionie Polski Wschodniej (województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko – mazurskie), poprzez zachęcenie młodych ludzi do rozwoju pasji i przekuwania ich we własny biznes. Młodzież miała możliwość zaznajomić się z podstawowymi pojęciami z zakresu przedsiębiorczości oraz rozszerzyć je o aspekty z prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Działania miały również na celu zaznajomić młodych ludzi z ofertą Funduszy Europejskich i wskazać, że środki europejskie mogą być wsparciem na start i rozwój ich biznesu.
Kampania Cash Lajf Balans - podsumowanie
Dla osiągnięcia celów wykorzystane zostanły kanały komunikacji dostosowane do młodych ludzi. Podstawowym elementem kampanii był cykl ośmiu inspirujących filmów, poświęconych odrębnym zagadnieniom związanym z przedsiębiorczością i z Funduszami Europejskimi, których bohaterami byli przedsiębiorcy z Polski Wschodniej. Filmy dostępne są w dwóch wersjach - podstawowej oraz dostosowanej dla osób z niepełnosprawnościami, można je wciąż obejrzeć na kanale YouTube.
Filmy uzupełniała gra edukacyjna, w postaci aplikacji na urządzenia mobilne, pod nazwą „Cash Lajf Balans”. Dzięki grze młodzież mogła przyswoić i utrwalić wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, a także dowiadzieć się, że w prowadzeniu własnej firmy chodzi nie tylko o realizowanie pasji, ale również o zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym. Aplikacja wciąż jest dostępna do bezpłatnego pobraniaw sklepach Google Play i App Store.
Wszystkich nauczycieli zapraszamy do pobrania 8 scenariuszy zajęć nt. przedsiębiorczości do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów (np. przedsiębiorczość, j. polski, informatyka).
Kampania trwała od 12 października – 6 grudnia 2020 r.
Projekt finansowany jest ze środków Funduszy Europejskich – Programu Polska Wschodnia.